Subject: Infopäring Eesti Pagulasabist
From: "Maris Sander" <[email-masked]>
To: "SM Info"
Date: Tue, 6 Aug 2024 10:48:58 +0300

Tere!

Kirjutan teile Eesti Pagulasabist seoses riigi kavaga kaotada
töötutoetused ning abi vajavad inimesed suunata selle asemel
toimetulekutoetuste süsteemi.

Sooviksime teada, kui palju Ukraina põgenikke saab praegu
toimetulekutoetust (kui teil on võimalik, sooviksime rohkem infot ka selle
kohta, kui kaua keskmiselt põgenik toimetulekutoetust saab, kas need on
naised või mehed ning kus nad elavad). Samuti oleks hea teada, kuidas on
sõjapõgenike seas toimetulekutoetuste saajate arv ajas muutunud.

Kuidas teie hindate, kas kohalikud omavalitsused saavad Töötukassast seni
toetust saanud põgenike ületulemisega KOVidesse hakkama ning kas riigi
kavandatav lisaraha KOVidele selleks on piisav?

Millist tuge KOVid veel vajaksid, et suurema toimetulekutoetust vajavate
põgenike hulgaga toime tulla ning kuidas riik kavatseb KOVe selles aidata?

Üks mure, mida me näeme uue süsteemi juurutamisel on see, et põgenikel on
raskusi omale püsiva elukoha leidmise ja sissekirjutuse saamisega. Ent see
on eeltingimus toimetulekutoetuse saamisel. Kas olete seda võimalikku
takistust toetuse saamisel arvesse võtmas?

Kõike head soovides

 <https://www.pagulasabi.ee/en>

Maris Sander
Huvikaitsespetsialist

Eesti Pagulasabi

+372 566 221 33
 <https://www.pagulasabi.ee/en> www.pagulasabi.ee

 <https://www.facebook.com/ERCUkraine> Facebook |
<https://www.instagram.com/ERC_Ukraine> Instagram |
<https://twitter.com/pagulasabi> Twitter

A refugee is an ordinary person in an extraordinary situation.
You can help us restore the ordinary in their lives. Donate
<https://www.pagulasabi.ee/en/make-donation> here.